Schönau a.d.Katzbach

Liebe Listenfreunde,
wer forscht in Sch�nau an der Katzbach und hat weiterf�hrende
Daten zu einem Ernst Emil Hugo HARTMANN, *17.06.1860
�ber eine positive Antwort w�rde sich freuen

Winfried (Sch�n)

Hello
This could be a relative of mine. I just don't know. My mother's family --the Hartmann's lived in Baberh�user and owned Tumpsahuttenbaude or "Tumpsabaude" in the early 1900's. The first one flooded and they rebuilt across the street. Georg Hartmann (born December 18 1868) married Minna Gebauer (born 12-11-1872)- we think they married in Baberh�user; they were married Lutheran. They had 5 children-- born around 1896- 1905.
Georg Hartmann has at least 3 siblings that we heard of-- but we do no know their names.
He has one older brother by his mother. His mother died at childbirth with Georg . His father remarried and had at least 2 others kids, one is a girl possibly named Lou or Louise, Luisa Hartmann.
We know one brother went to Africa, possibly Cameroon
One brother was a musician in an orchestra in Berlin. He was heard on the radio at the time. He possibly played the cello.

Unfortunatley, this is all information passed by word of mouth. I have no other information. I wonder if this person Ernst Emil is a relative. Looking for any help
thank you
Michele from NJ

Hallo
  Dies k�nnte ein Verwandter von mir sein. Ich wei� es nicht. Die Familie meiner Mutter - die Hartmann hat in Baberh�user und besa� Tumpsahuttenbaude oder "Tumpsabaude" in der Zeit um 1900 lebte. Die erste �berschwemmt und sie �ber die Stra�e umgebaut. Georg Hartmann (geboren 18. Dezember 1868) heiratete Minna Gebauer (geboren 1872.12.11) - wir denken, dass sie in Baberh�user verheiratet, sie wurden lutherischen verheiratet. Sie hatten 5 Kinder - um 1896 geboren - 1905.
  Georg Hartmann hat mindestens 3 Geschwister, dass wir geh�rt - aber wir wissen nicht, wie sie hei�en.
Er hat einen �lteren Bruder durch seine mother.His Mutter starb bei der Geburt mit Georg. Sein Vater heiratete wieder und hatte mindestens 2 andere Kinder, ist ein ein M�dchen m�glicherweise namens Lou oder Louise, Luisa Hartmann.
Wir wissen, ein Bruder ging nach Afrika, m�glicherweise Kamerun
Ein Bruder war Musiker in einem Orchester in Berlin. Er wurde auf dem Radio zu der Zeit geh�rt. Er m�glicherweise spielte Cello.

Unfortunatley, ist dies alle Informationen von Mund zu Mund weitergegeben. Ich habe keine anderen Informationen. Ich frage mich, ob diese Person Ernst Emil ist ein relativer.
Suche f�r jede Hilfe
  danke
Michele aus NJ

Hello Michele,
thank you for your Mail !
I send you here my HARTMANN what i found :

Hugo Konrad HARTMANN, *13.11.1923, + ??
Hugo HARTMANN, *22.09.1895 in Straupitz/Krs.Hirschberg
Married: 11.08.1923 Margarete Gertrud Dittrich, *22.01.1903, ev.Gnadenkirche Hirschberg