Schatto Familie in Lettweiler

Hallo,

Ich erforsche eine Johann Nicklaus Schatto, die nach Amerika im Jahr 1739 ausgewandert. Er kam in Philadelpia 3. September 1739 auf dem Schiff Loyal Judith. Er kam aus Lettweiler, Bad Kreuznach, Rheinland-Pfalz, Deutschland.

Er war der reformierten Religion, so Aufzeichnungen sind schwer zu finden. Einige Datensätze in Evangelische Kirche Odernheim (BA. Rockenhausen) gefunden. Sein Vater war Johann Nickel Schatto. Seine Schwestern Anna Magdalena heiratete Johann Adam Giessler 19. Mai 1727, Maria Elisabeth heiratete Johann Adam Maurer 8 Juli 1730, Anna Barbara heiratete Anthony Keller 12. Dezember 1730.

Ich frage mich, wenn Sie irgendwelche Informationen auf dieser Familie haben würde. Oder vielleicht könnten Sie schlagen einige Quellen, die ich nutzen, um bei meiner Suche helfen könnte.

Vielen Dank für Ihre Informationen, die Sie in der Lage sein zu teilen kann,

Scott Shatto
210 North High Street
Duncannon, PA 17020
USA

~~~~~ ~~~~~ ~~~~~ ~~~~~
ENGLISH VERSION

Hello,

I am researching a Johann Nicklaus Schatto who emmigrated to America in the year 1739. He arrived in Philadelpia 3 September 1739 on the Ship Loyal Judith. He came from Lettweiler, Bad Kreuznach, Rheinland-Pfalz, Germany.

He was of the Reformed Religion, so records are difficult to find. Some records have been found in Evangelische Kirche Odernheim (BA. Rockenhausen). His father was Johann Nickel Schatto. His sisters Anna Magdalena married Johann Adam Giessler 19 May 1727, Maria Elisabeth married Johann Adam Maurer 8 July 1730, Anna Barbara married Anthony Keller 12 December 1730.

I am wondering if you would have any information on this family. Or perhaps you could suggest some sources I could use to assist in my search.

Thank you for any information you may be able to share,

Scott Shatto
210 North High Street
Duncannon, PA 17020
USA

Hello Scot Shatto,

while I read your name, I remembered the french word "chateau" which is translated "castle", in german "Schloss" or "Burg". Here in the area around Kaiserslauten (close to Ramstein Airbase)the french name chateau is written in german as it is pronounced in french, = Schatto which is in englisch Shatto.

It is possible, that your ancestors in earlier times are of french origin with the name "chateau". This is only for you to remember to look for this name as well.

In the reformed church records of Odernheim (reformiertes Kirchenbuch Odernheim) from 1588 - 1630
the names Shatto, Schatto, chateau do not appear.

For further information your should write to

Westdeutsche Gesellschaft für Familienkunde e.V.
Bezirksgruppe Rhein-Nahe-Hunsrück (it is located in Bad Kreuznach)
Sabine Borlinghaus, Rotenfelser Straße 26a, 55585 Norheim, Tel: 0177-3789618
eMail:info@kreuznach.wgff.net
and see also
www.wgff.net/kreuznach

Maybe they can help you.

Good luck.

Sincerely yours,

Manfred (Schwab)

Liebe Forscherkollegen,
am 29.08.1724 werden als Paten im lu.KB Obermoschel bei
Joh. Georg GEBHARD, Sd Johannes G. genannt:
Joh. Georg Gagken u. Ef Agnes von Feyl;

Georg GAUCH, Sd Abraham, oo 18.08.1711 in Alsenz (rf) Agnes HASPELHORN, Td Friedrich;

Der FN Haspelhorn ist sehr selten in fam.search -
gefunden ab 1770 in Niederhausen a.d.Appel
bzw. Heiraten in Tiefenthal u. Odernheim (lu);

Ich suche die Heirat meines Ahnherrn Johannes GEBHARD, Hirt zu Alsenz (lu) ab ca. 1713;

Wer kann helfen??

Freundliche Grüße aus Nordhessen
Heide Lange