Rühlemann in Flensburg und Kiel

Ich habe noch ein Rühlemann-Familie.
Hans Friedrich Rühlemann, geb. 1837 in Welt (Eiderstedt), starb 1921 in Kiel. Kauffmann in Flensburg.
Verh. mit Mathilde Paulsen, starb 1924 in Kiel. Sie haben 4 Kindern:

  1. Fritz R., geb. 1874 in Fl., starb 1920 in Altona. Kauffmann in Altona. Verh. 1914 in Altona mit Ida Catharine Magdalene Stüven, geb. 1878 in Hohefelde, Hamburg. Ich fehle seine tot und eventuell Kindern.
  2. Hermann R., geb. 1877 in Fl. Weiss ganz nicht über ihnen.
  3. Heinrich R., geb. 1879 in Fl., starb 1939 in Ahrensburg. Verh. 1912 mit Elise Johanne Emilie Schade (geb. 1880 in Hamb., starb 1952 in Ahrensburg. Gibt es kilder in dieser Ehe.
  4. Marie R., geb. 1881 in Fl. Verh. 1907 in Flensburg mit Oskar Hugo Riis, geb. 1877 in Rejsby (Heute Dänemark). Weiss ganz nicht über dieser Paare.

Mit fG
Kristian Lauritsen
Herning
Dänemark

Hej Kristian,
her har du hans dødsattest fra Altona.

Med venlig hilsen
Uwe

Her er vielsesattesten
Mvh.
Uwe

Herr Uwe Jacobsen

Tak for det fremsendte. Jeg kender godt disse attester i forvejen. Desuden har jeg også fundet forældrenes død i et „Sterberegister Kiel“. Den fortæller desværre kun årstallet.

Med venlig hilsen
Kristian Lauritsen

Hallo Kristian,

Rühlemann, Mathilde, født Paulsen.
Du kan finde hendes dødsattest i registerkontoret II / Kiel, 1924, nr. 186
Anmod venligst skriftligt ved hjælp af onlineformularen.
Med venlig hilsen

Uwe

Hej Uwe

Endnu engang tak for henvisningen. Hvad hedder det på tysk? Har du en henvisning med link?

Mvh
Kristian

Send en e-mail til stadtarchiv kiel: Send venligst en kopi af dødsattesten StA Kiel II, 1924. nr. 186

Senden Sie eine E-Mail an stadtarchiv kiel: Ich bitte um eine Kopie der Sterbeurkunde StA Kiel II, 1924. Nr. 186

Dein Name

Deine AdresseTelefon