Hello,
I am searching for information on:
Friedrich Becker (my great grandfather), sailor, born 1834-1838 in Hamburg, Hannover
I have seen his name spelled Becker, Backer, Bakkar. He left his ship in San Francisco, USA around 1865-1868, went East, and ended in Chicago, IL. His last name changed to Baker. He worked in construction on the famous Chicago Water Tower in 1869.
He is married to Dorothea Ehlers (Ahlers/Allars) also from Hannover. Dorothea was born 1838.
I know nothing about their families in Hannover. Are Friedrich Becker and Dorothea common names? What is the best way to start my search in Hannover?
Best regards, Debbie
Hallo,
Ich bin auf der Suche nach Informationen über:
Friedrich Becker (mein Urgroßvater), Seemann, geboren 1834 bis 1838 in Hamburg, Hannover
Ich habe seinen Namen buchstabiert Becker, Backer, Bakkar gesehen. Er verließ sein Schiff in San Francisco, USA herum 1865-1868 ging Osten, und endete in Chicago, IL. Sein Nachname geändert Baker. Er arbeitete in der Bau des berühmten Chicago Water Tower im Jahre 1869.
Er ist Dorothea Ehlers (Ahlers / Allars) auch ab Hannover verheiratet. Dorothea wurde 1838 geboren.
Ich weiß nichts über ihre Familien in Hannover. Sind Friedrich Becker und Dorothea gebräuchlichen Namen? Was ist der beste Weg, um meine Suche in Hannover anfangen?
Mit freundlichen Grüßen, Debbie