Wesel

Hallo,

Een groet van een nieuwkomer!
Voordat ik m'n hele verhaal ga afsteken, zou ik graag willen weten of ik hier aan het goede "adres" ben. Ik zoek namelijk gegevens over een voorvader die in 1650 in Wesel geboren is.

Als dit NIET de juiste lijst is, welke moet ik dan wel hebben???

I'm looking for information about one of my ancestors who was born in 1650 in Wesel. After having lived in Amsterdam he married in Amersfoort in 1673.
Is this the correct list to which I should address? If not, which one then?

Vriendelijke groet,

Hallo Hannie,

Stel jouw vraag gewoon in deze groep ; wie weet of iemand je mogelijk kan helpen.
Maar ook de groep van Kleef kan helpen.
kleverland@genealogy.net

Albert Veldhuis
- Voorz: Veluwse Geslachten ( V V G ) Box 519 NL-3770 AM Barneveld
- e-mail: <a.veldhuis@veluwsegeslachten.nl>
- URL: http://www.veluwsegeslachten.nl

Volgens Albert Veldhuis mag ik de vraag hier gewoon stellen. En mag het dan "gewoon" in het Nederlands?

Dank zij Dr. Roelen ben ik weer een eindje verder gekomen in mijn zoektocht naar de voorouders van Anthonie van Wiglinkhuijsen, chirurgijn te Oldebroek.
Zijn grootvader, Arent van Wichlinkhuijsen, is volgens de NL gegevens in 1650 in Wesel geboren. Hij trouwde in 1676 in Amersfoort met Elsebe den Elingh.

Dank zij Dr. Roelen weet ik dat vermoedelijk zijn vader (Gossen Wiglichhausen (Wilichausen) in 1648 Neubuerger in Wesel wurde. In 1648 is een zoon Arnold gedoopt in de Mathenakirche (unter dem Namen Wichrich).

Deze namen kloppen met de namen die Arent aan enkele van zijn 13 kinderen gaf (Gosewinus en Arnoldus).

De originele kerkboeken liggen in het Lutherhuis in Wesel, niet bepaald naast de deur. Wie heeft meerdere gegevens van de voorouders uit Wesel?? Of weet waarvandaan ze in Wesel zijn beland?? (Er is daar ergens in de buurt een plaatsje Wichlinghausen...). Evt. moeder van Arent, evt. broers/zussen, etc.

Vriendelijke groet,
Hannie Tijman