Thank you Fred, Werner and Klaus,
As I read the obituary now I see that there is no comma after Konigreich. It just says Konigreich Oldenburg. I agree that they were saying kingdom in place of Grand Duchy. It is easy to read the beginning of the obituary, but the scanned pages of the old German type make it hard to distinguish the small letters for f, k, l and s. If my German were better I would know. I hope to have some German friends here in Dayton review all the old Minster Post announcements.
Thanks again,
Ted Wendeln
Dayton, OH USA
Danke Fred, Werner und Klaus,
Als ich die Todesanzeige las jetzt sehe ich, dass es kein Komma nach Königreich. Es sagt nur Königreich Oldenburg. Ich bin damit einverstanden, dass sie sagten Reich anstelle des Großherzogtums. Es ist leicht, den Beginn der Todesanzeige zu lesen, aber die gescannten Seiten des alten deutschen Art machen es schwer, die kleinen Buchstaben für F, K, L und S zu unterscheiden. Wenn mein Deutsch besser waren ich würde es wissen. Ich hoffe auf ein paar deutsche Freunde hier in Dayton Kritik all die alten Münsters Beitrag Ankündigungen haben.
Nochmals vielen Dank,
Ted Wendeln
Dayton, OH USA