Suche nach Legedeur / Legedoer

Hallo miteinander,

von einer niederländischen Familienforscherin wurde ich gebeten, ihr bei der
Suche nach Namensträgern ihres Namens zu helfen.

Sie sucht alle Namensträger Legedeur / Legedoer (auch mal mit "gg" oder auch
"Leggedöer" geschrieben), weil der Name sehr selten ist, und hofft damit
auch den Namensursprung zu finden.

Im IGI ist der Name nicht verzeichnet. Die Einträge in Gedbas hat der
Einsender von ihr selber erhalten.

Der Name taucht Ende des 17. Jahrhunderts / Anfang des 18. Jahrhunderts im
Emsland auf (Haren, Wesuwe), soll aber aus Westfalen kommen.

Hat Jemand diesen Namen in seiner/ihrer "Raupensammlung", oder sonstwie
schon davon gehört?

Antworten bitte an mich direkt bzw. über die Liste. Ich werde sie dann
weiterleiten.

Im Voraus vielen Dank.

Viele Grüße

Hans-Joachim (Lünenschloß)

Hallo, Hans Joachim, zum Namen Bargheer. Dieser ist in Schaumburg-Lippe h�ufig anzutreffen. Gru� Werner aus K�rbecke.

Although I understand German, please forgive me, I am too unsure of myself to write it.
My husbands grandfather was Carl Friedrich Krausz Krauss), from Bu"ckeburg....His fathers cousins were Carl Friedrich, and Ernst August Krauss (krausz)/ We met Ernest August and his lovely wife in 1979 He was part owner or owner of the Betonwerken in Nordheim.
His brother, Carl Friedrich lived in Stanhorststrasse in Bu"ckeburg.He died in 1980 I believe.The house waste original house of the Krausses where he lived.
Apparently the Krausz ancestors were builders and helped with the Schloss in Bu"ckeburg.
Is there any one one the list who are researching this family? I would dearly like to trace their origins for my grandsons....In South Africa, there are only my husband, my two sons and three grandsons left of this family of Carl Friedrich who came to South Africa.The two uncles in B"uckeburg had no children. another brother Emile went to America, and then there was a Max Krauss ?
I do not know if there were any other brothers or sisters, or even the parent's names.....Please answer in German, I can understand but not write...thank you so much, Isebelle Krauss.