Gr��e das Minnesota, USA,
Ich bin erz�hlt worden, da� die Kirchenbuchs f�r Irxleben bestellt, ist vor kurzem microfilmed gewesen. Kann jeder mich erz�hlen, wenn dies vom Magdeburg Archiv gemacht w�rde? Ich suche nach jemandem, den ich einstellen kann, um im Magdeburg Gebiet zu forschen. Diese Person mu� die alte deutsche Schrift-Handschrift lesen.
Mit besten Gr��en,
Joanne Becker Notiz: Ich schlie�e eine deutsche �bersetzung von meinem Computer-Programm ein. Entschuldigen Sie Fehler bitte!
English:
Greetings the Minnesota, U.S.A.
I have been told that the church books for Irxleben have been recently microfilmed. Can anyone tell me if this was done by the Magdeburg Archive? I search for someone I can hire to do research in the Magdeburg area. This person must read the old German script handwriting.
With best regards,
Joanne Becker Note: I include a German translation from my computer program. Please excuse errors!
Hello Joanne, Just a quick note to say that the Mormons did not film the records in Magdeburg. The Lutheran church had these filmed. However, there are church records of Irxleben that are filmed by the Mormons which cover 1808-1874. These are on films 1335251-53. They are the Church book duplicates. I hope this information is helpful. You can order these to an FHC in Minnesota. The addresses are on the Mormon website www.familysearch.org. If you have further questions about how to order, etc, let me know as I work in the Salt Lake Library.
Sonja
letzte Woche erhielt ich neue Angaben �ber von mir gesuchte Ahnen. Vielleicht sind jemandem folgende Personen bekannt oder deren Nachnamen.
* Friedrich Naumann, Handelsmann, geb. 15.11.1827, Ort ???, gest. 10.05.1903 in Suderode / Harz.
Seine Frau:
* Rosina Sattler, verh. Naumann, geb. 04.08.1830, Ort ???, gest. 05.09.1883 in Suderode /Harz
Bin �ber jeden Hinweis dankbar, da ich momentan nur schwer an Daten dieser Linie komme.