I am researching my grandmother Prinz's family. When they emigrated to Texas, some of the siblings stayed in Germany. I would like to fin more information or connections to these people.
The parents were Christian Friedrich Prinz (Father: Johann Heinrich Prinz / Mother: Sophie Christine Lorenz) born 03 September 1809 in Senst. Auguste Sophie Heinrich (Father: Karl Heinrich / Mother: Johanne Sophie Ahle) born 13 May 1824 in Bräsen.
The three children who did not emigrate were:
1. August Prinz born 27 September 1850 in Bräsen and died 10 September 1942 in Güterglück.
2. Johanne Friedriche Prinz born 13 August 1855 in Bräsen
3. Hermann Wilhelm Prinz born 03 July 1858 in Bräsen.
I am told that some of the family moved to Magdeburg and that some moved to Berlin-Charlottenburg.
Best regards,
Edward Henze
Ich forsche meine Großmutter Prinz Familie. Als sie nach Texas ausgewandert sind, einige Geschwister in Deutschland sind geblieben. Ich würde wie zu Flosse mehr Informationen oder Anschlüssen zu diesen Leuten. Die Eltern waren Christlich Friedrich Prinz (Vater: Johann Heinrich Prinz / Mutter: Sophie Christine Lorenz) geborenen 03 September 1809 in Senst. Auguste Sophie Heinrich (Vater: Karl Heinrich / Mutter: Johanne Sophie Ahle) Können geboren 13 1824 in Bräsen. Die drei Kinder, die nicht ausgewandert sind, waren: 1. August Prinz geborenen 27 September 1850 in Bräsen und 10 September ist 1942 in Güterglück gestorben. 2. Johanne Friedriche Prinz geborenen 13 August 1855 in Bräsen. 3. Hermann Wilhelm Prinz geborenen 03 Juli 1858 in
Bräsen. Ich bin erzählt, daß einige Familie zu Magdeburg bewegt hat, und daß einige bewegte zu Berlin-Charlottenburg
mit herzlichen Grüßen,
Edward Henze