(no subject)

List Members,

I am searching for port of embarkation and ships passenger list information.

Family members from the Oldenburg area probably left from Bremen. Not sure which port those from Pfalz, Baden or Bayern would have departed from. Since I am having little luck with the US records, I’d like to know if there would be records that I could check for the German ports?

I have been unable to find much information on family who came to the United States. I was able to find some immigration information on those who arrived at New York in the 1850s.

In 1833 - WENDELN from Garrell, Oldenburg

In 1842 - SCHMIEDER, from Rust-Am-Rhein, Baden-Wuerttemburg. Family information says that they arrived at Baltimore.

In 1853 – KOHLMAN(N) from Bayern. They arrived 3 Dec 1853 in New York on the packet ship Southampton from London. Entered as COLEMAN and later changed name back to KOHLMAN.

In 1850s – KAUFMANN from Rheinzabern, Pfalz-Bayern. Arrived in New York sometime prior to 1861 (date of naturalization petition).

Thank you,

Ted Bernard Wendeln
Dayton, OH

Member auflisten,

Ich binfür Verladehafen und Schiffe Passagierliste Informationen suchen.

Familienmitgliederaus dem Oldenburger Raum wahrscheinlich links aus Bremen. Nicht sicher, welcher Port die aus der Pfalz, Baden oder Bayern würde aus verlassen haben. Da ich mit etwas Glück bin mit der US-Schallplatten, würde Ich mag wissen, ob es Aufzeichnungen, die ich für die deutschen Häfen kontrollieren könnte, wäre?

Ich habenicht viele Informationen über Familie, die in die Vereinigten Staaten kamen zu finden. Ich konnte einige Einwanderung Informationen über diejenigen, die in New York in den 1850er Jahren kamen zu finden.

Im Jahr 1833- WENDELN aus Garrell, Oldenburg- SCHMIEDER, aus Rust-Am-Rhein, Baden-württembergischen. Familien-Infos sagt, dass sie in Baltimore angekommen.

Im Jahre 1842

Im Jahre 1853- KOHLMAN(N) aus Bayern. Sie kamen 3 Dezember 1853 in New York auf der Packung Schiff Southampton aus London. Eingetragen als COLEMAN und später geänderten Namen zurück zu Kohlman.

In1850 - KAUFMANN aus Rheinzabern, Pfalz-Bayern. Angekommen in New York irgendwann vor 1861 (Datum der Einbürgerung Petition).

Danke,

TedBernard Wendeln
Dayton, OH