Namensfindung Baumgardt

Liebe Teilnehmer,

von einem amerikanischen Verwandten habe ich folgenden Hinweis bezüglich des Namens Baumgardt erhalten. Den Ursprung kann er leider nicht mehr nennen, da seine Mutter vor zig Jahren alle möglichen Baumgardt's in der Welt angeschrieben hat und das Orginal nicht mehr auffindbar ist.

Um Übersetzungsfehler zu vermeiden übernehme ich den Text jetzt in englischer Version.

According to family tradition, the origins of the family date back to the East Prussia State - a man named Von Spachus, in Labiau, East Prussia, was a burgermeister in the town. He did something that was so horrible that he was thrown out of town, and forced to change his name and stay in hiding. Being largely illiterate, he misspelled the conventional spellings of the name, and used a rare varient that only appears in this line and a few others. He began a woodchopper, making oak staves for barrels, for which he was paid 20 cents a barrel. One hot day, he was suffering from heat prostration, and died while drinking a cold beer.

Meine Frage wäre jetzt: Gibt es irgendeinen Beleg dafür, daß ein Bürgermeister fortgejagt wurde? Dies könnte dann mein Urahn sein.

Ich wünsche Euch allen noch einen schönen Tag...

Michael Baumgardt