Mein Grossvater, Alfred Ernst Seiler, ist geboren Rothenbach Krs. Waldenburg 21/1/1903).
Ich habe ein Auskunftstuck, aber ich wisse nicht ob sie ist Wahlheit oder Mythe. Mein Mutter hat mir ungewohnlich Erzahlung berichten. Wenn meine Grossvater ist jung Mann gewesen, er hat mit sein Mutter (Witwe - geboren Auguste Sonnenglanz) in moblierte Zimmer gewohnen, in Schlesien . Der Nachbar hat seine Mutter im Garten mit Gewehr ermorden. Diese Vorfall ist vor 1926 passieren. Ich habe kein Methode fur diese Erzahlung zu prufen. Ich mochte gern wissen ob gab es in Deutschland Gerichtsaken oder Prozessakten oder Zeitung Inhaltsverzeichnis fur diese Zeitraum und wo sie sind enthalten.
Ich ware sehr dankbar, wenn Sie mir etwas Auskunft und etwas Ratschlag schicken konnten. Vielen dank fur Ihren Hilfe.
Mit freundlichen Grussen.
Roderick Carberry - England
Dear Sir/Madam,
My grandfather, Alfred Ernst Seiler, was born in Rothenbach, Kreis Waldenberg on 21st January 1903.
There is a story in my family about the death of his mother and I would like to find out if it is true or false. My mother told me this story on many occasions. When my grandfather was a young man, he lived with his mother in a furnished apartment in Silesia. The neighbour shot my grandmother(born as Auguste Sonnenglanz) in the garden with his gun. This murder happened some time before 1926. I have no method of proving or disproving this story at the moment. I would like to know if there are any legal records or lists of murder cases held by any library, legal institution or research centre that I can consult in order to find the answer. If the story is true it was probably reported in great detail in the local newspapers. Is there a newspaper library for the Wroclaw area?
I would be very grateful if you would send me some information or advice about my problem.
Thanking you in advance.
Mr Roderick Carberry - England.