Margaretha ENDNER aus Reichenbach (bei Wartenfels/Rugendorf/Wallenfels)

Liebe Listenmitglieder:

Ich bin ziemlich sicher dass meine Urgrossmutter Margaretha ENDNER stammte aus Reichenbach, Oberfranken (bei Wartenfels/Rugendorf/Wallenfels). Sie wurde 5 Maerz 1869 geboren; auswanderte 1887 nach Amerika; heiratete mit Franz Xaver ABMAYR 28 November 1888 in der Kirche (rk) St. Joseph's of Yorkville (New York City, New York); starb April, 1947 in Pittsburgh, Pennsylvania. Die Namen ihrer Kinder war: Anna Cora (meine Grossmutter), John Otto, Frank, George, William, und Margaret. Der Name des Vaters der Margaretha war vielleicht Georg. Er war vielleicht/wahrscheinlich Tagloehner. Ich weiss nichts weiteres.

Ich suche nach den Eltern und Geschwistern der Margaretha, und auch ihren anderen Vorahnen. Die r.k. Pfarrei ist, ich glaube, in Wartenfels.

Forscht jemand den Nachname ENDNER in dieser Umgebung? Sind die Kirchenbuecher bei der Pfarrei, oder im Archiv (Bamberg?) ? Fuer jeden Hinweis wuerde ich mich sehr freuen.

mfg aus Ohio,

Bill Roos

Dear List Members:

I am fairly certain that my GreatGrandmother Margaretha ENDNER came from Reichenbach, Oberfranken (near Wartenfels/Rugendorf/Wallenfels). She was born 5 March 1869; emigrated to America in 1887; married Franz Xaver ABMAYR in St. Joseph's Church of Yorkville (Roman Catholic), New York City, New York on 28 November 1888; died in April 1947 in Pittsburgh, Pennsylvania. The names of their children were: Anna Cora, John Otto, Frank, George, William, and Margaret.
The name of Margaretha's father may have been Georg. He was possibly/probably a day laborer. I don't have any other information.

I am searching for the parents and siblings of Margaretha, and also her other ancestors. The Roman Catholic Parish is, I believe, in Wartenfels.

Is anyone else researching the surname ENDNER in this area? Are the parish records at the parish, or at the Diocesan Archive (in Bamberg?)? I would be very grateful for any information that anyone can give me.

With friendly greetings from Ohio,

Bill Roos