Die staatlichen Archive Dänemarks teilen heute mit:
Sydslesvigske Kirkebøger
Statens Arkiver kan fra den 2. april 2007 opfylde et stort og længe næret ønske blandt danske slægtsforskere. Ifølge aftale med Nordelbische Evangelisch-Lutherisch Kirche i Kiel af 4. november 2004 kan Statens Arkiver stille sydslesvigske kirkebøger på mikrokort frem til 1876 til rådighed for brugerne på Statens Arkivers læsesale.
Indtil videre er kirkebøgerne fra Flensborg, Slesvig og Sydtønder provstier i hus. Ultimo 2007 forventes alle de sydslesvigske provstiers kirkebøger frem til 1876 at stå til rådighed for vore brugere.
<<
Kurz:
Ab 2.4.07 kann man in Aabernaa die KB bis 1876 von den Probsteien=Kirchenkreisen Flensburg, Schleswig und Südtondern als Mikrofiche in die Hand bekommen. Ende 2007 sollen die KB aller südschleswigschen Kirchenkreise bis 1876 zugänglich sein.
Ob mit 'man' auch ausländische Gäste gemeint ist, weiss ich nicht. Ich kann mich aber schwach daran erinnern, dass es für die Benutzung gewisse Auflagen gibt. Also sollte man vor einer Fahrt nach Aabenraa im LA Aabenraa nachfragen:
http://www.sa.dk/laa/aabtid/D-intro.htm
Inger