Hello to all,
Ich heisse Arlette Drahos, geb DICK. Meine eltern waren in Zeulenroda geboren. Ich war in Cincinnati, Ohio, USA geboren 1954,
habe zwei kindern, Heidi und Nick. Die sind beide erwachsen (grown up?) Ich wohne jetzt in Florida.
War in Sept 2004 das erste mal in Deutschland und habe die Heimat gesehen! Wunderbar! Ich brauche jetzt ein bischen hilfe, bitte.
Ich habe gerade von mein Grossvater, Georg Max DICK, das Militaerpass gefunden und brauche hilfe es zu lesen. Ich kann ein
bischen Deutsch ausmachen (alte schrift) aber diesmal ist es schwer!
Ich habe die seiten gescanned (ist das ein Wort?) und kann die mit email senden.
Vielen Dank
Arlette
adrahos01@comcast.net
I have just come across a "Militaerpass" from my Grandfather (Georg Max DICK), who fought in WWI in the German Army.
Is there anyone out there who might be able to translate the old German writing if I send the pages via email?
I have been able to piece together what I CAN read (typewritten) but not the old written German script.
He was in the battle of St Quentin on the Oise among one. He was sent to a field hospital due to "pleurisy", etc. He served from 1916-1918.
I'm not sure if all the battles lsited are ones he was in or just a standard listing.
Thanks for any help with the translation!
Arlette
North Port, FL
Suche:
BEST, BIEDERMANN, DICK, DRAHOS, EDERER, FORBERGER/FORBRIGER, FRANK, GAEBLER, GRIMM, GROSS, HARTMANN, HEINZE, HEROLD, KNOLL, KNORR, KRAMER, LEHMANN, LOTTER, NARR, OTT, OTTO, PEETZ, PETZOLD, PFEIFER / PFEIFFER, PIPPIG, POHL, REICH(EL), REINHOLD, RENN, SCHALLER/SCHELLER, SCHMIDT, SCHNEIDER, SCHUMANN, TAUBNER, TEICHMANN, TREUPTMANN, VIEHWEGER, WALTER (WALTHER), WEIGART, WEYMAR, WINKELMANN, WONNEBERGER, ZEH