(Geen onderwerp)

Een mijner voorvaderen Joan Bernard Bruning is op 23-11-1747 getrouwd met Maria Kösters,geboren op 12-3-1723 in Neuenkirchen.De dooppeter was Dirk Brünings.Ik veronderstel dat Joan Bernhard omstreeks 1725-1735 moet geboren zijn.Ik zoek zijn doopakte die mij verder kan helpen.Ik heb tevergeefs gezocht in geboorte en trouwakten van de St Anna parochie in Neuenkirchen.Die gaan tot omstreeks 1690-1700.
Ik bezit ook de doop en trouwregisters van Rheine en omgeving.Die gaan terug tot omstreeks 1630.Niets te vinden.Er zijn verschillende schrijfwijzen:Brunings,Bruening en de doopnamen:Johann,Joan,Johannes baptist,Joes,alsook Bernard,Bernardus,Bernd.En Henricus en Herman.Graag enkele tips af adviezen.

Hoogachten en danf bij voorbaat

Hallo Frans,

Helaas kan ik je niet helpen, maar mogelijk jij mij misschien wel. Je schrijft, dat je in het bezit bent van DTB boeken van Rheine en omgeving. Kun je daar misschien "SCHMEINK's" vinden. De naam wordt op diverse manieren geschreven zoals Smeynks, Smeynck, Smeinck, Smeeinck, Smeeink, Schmeinck, Schmeink, ook wel zonder "i" en nog meer van dit soort variaties.Ik zoek n.l. naar Bernardus Smeynks geboren??? gehuwd in Anholt in 1661.

Alvast bij voorbaaqt mijn dank.

Yvonne