Hallo Liste,
ich bin endlich einen Schritt weiter mit meiner Suche nach den Familiennamen
PALLUTT - PALLUTH - DRAUSCHKE UND NEU BEIER - OTTO
Meine Ur-Großeltern hießen Paul Johann Pallutt und Emma Theresia Agenes Drauschke
und
deren Eltern, Ur-Ur-Großeltern
väterlicherseits Kutschner August Pallutt und Rosalie geb. Otto.
mütterlicherseits Gärtner Anton Drauschke und Anna geb. Beier
Ebenso habe ich als Taufpaten meines Großvater, Magdalena Pallutt und Agnes Schubert.
Wer hat Information zum Namen Otto und Beier aus Geyersdorf?
Viele Grüße
Anette
Hi there,
I also have the OTTO surname in my data base, I will send details just in case there may be a connection.
Regards
Graeme Rummler
grummler7@bigpond.com
also used for MSN Messenger
The Australian & New Zealand Rumler surname was originally spelt as Rummler from Reichenbach, Schlesien, Preussen.
Rummler is a variation of the Low German, Dutch and Flemish nickname Rommel from Middle Low German Rummeln = To make a noise or create a disturbance. It was used to describe the Obstreperous person. Variatons include Rommele: Rommler: Rumler: Rummel: Rummele: etc etc.
Schlesien surnames of interest: Rummler: R�mmler: Radeck: Weiss: Lampert: Schmidt: Schnell: Suessmann: Keller: Elter: Hippe: Wuendisch: Marx: Brendel: Fleissig: Hillgner: Heintz: Bauer: Gruender: Wiesner: Hoffmann: Otto: Finger - plus many more to numerous to mention.
Australian surnames of interest: Rumler: Rummler: Blackmore: Odgers: Davies: Davis: Weightman: Wills: Wolfe: Sobey: Renkin: Rankin: Ranken: Hicks: Curry: Caddy: Lockett: Jennings: Godfrey: Watkins: Heinricksen: Gollop: Douglas: Reeves: Pritchard: Bray: Finger: Vagg - plus many more to numerous to mention.