DNA-Genealogie - war German connections

Hallo,

ich habe Kathy so verstanden, dass sie über die DNA-Genealogie Menschen in den USA (evtl. speziell Hamilton?) deren Vorfahren aus dem Oldenburger Land kommen "vernetzen" möchte. Dies habe ich bei ihr aber nochmal angefragt.
Daher wohl auch die Frage nach der Gedmatch-Nr.
Ein Problem dabei wird sein, dass lange nicht alle ihre Test bei Gedmatch hochladen, sondern diese bei MyHeritage oder Ancestry "schlummern". Das vermute ich jedenfalls.

Gedmatch bietet sich an, um Tests verschiedener Anbieter untereinander auf Matche zu prüfen.

Ein entsprechender Austausch Getesteter aus dieser Region untereinander interessant.

Schöne Grüße
Tanja (Bals)
www.tanja-bals.com

Ancestry doesn't have a chromosome browser. My Heritage does. It would be better to compare at Gedmatch (more tools), but I can work with kits on My Heritage.

Kathy Reed

Kathy, with a chromosome browser is better than without, but you can work without it too. When the persons who have a match have a good family tree it works. I found relatives on Ancestry without a chromosome browser. Why do you need a choromosome browser?

Tanja (Bals)
www.tanja-bals.com

Tanja is correct, however, many people don't have robust family trees. That's why I said I could work with others -- especially My Heritage.

Kathy

Ok, but how do you get ahead with the chromosome browser without a good family tree?

Tanja (Bals)
www.tanja-bals.com

Try this tool developed by Blaine Bettinger. It is interactive.

Depending on the number of cm shared, you have pretty good evidence of the relationship. It's one piece of evidence. The more evidence the better. I agree that you need a family tree. I will send you a link to a tool that can be very helpful.

Kathy

Thank you, Kathy. The DNA-painter is a very good tool!

Tanja