Bruning

Geachte,

Abonneren op uw organisatie:Is dit vrij of kostenloos?En als er moet betaald worden hoe en hoeveel?Mijn doelstelling:Mijn oudste voorvader "Johan Bernhard" is in Neuenkirchen getrouwd op 23-11-1747met Maria Kösters die geboren was op 12-3-1723.De dooppeter van Maria Kösters was Dirk Brunings. Ik geraak niet verder.De laatste twee generaties heb ik gevonden met de hulp van Klaus Schmittwilken van Neuenkirchen die helaas kortgeleden overleden is.Ik ben in het bezit der geboorte en trouwregisters der St Anna parochie van Neuenkirchen die tot ongeveer begin 1700 lopen.Ik ben eveneens in het bezit van de doop en trouwregisters van Rheine,coesfeld,bevergern,telgte,ahaus,greven,borghorst,elte,greven,emsdettenen die lopen terug tot ongeveer 1630.Ik zou de doopakte moeten kunnen vinden van Joan Bernard Bruning die omstreeks 1710-1720 moet geboren zijn.De doopnamen komen van generatie op generatie vaak terug:Bernard,Bernardus,Bernd.Johannes,Johann,Joan,Joes.Herman en henricus komen ook vaak terug.Er zijn soms ook andere schrijfwijzen:Bruning,Brunings,Breuning en nog enkele.Graar enkele tips of adviezen om verder te komen.

     Hoogachtend en met dank bij voorbaat.

hallo Frans,

ich habe Dein mail wegen Bruening aus Neuenkirchen gelesen. Aus Deinen weiteren mails sehe ich, da� auch andere geantwortet haben, leider aber nicht �ber die Liste. Da ich aus Neuenkirchen stamme (wohne aber schon seit mehr als 30 Jahren in Bayern) h�tten mich diese interessiert. Ich habe eine Vorfahrin Elisabeth K�ster, die 1731 in Neuenkirchen geboren sein soll und am 8.4.1815 in Neuenkirchen starb. Sie heiratete Gerdt Heinrich Rosendahl (geb. 3.8.1743 in Neuenkirchen ) 4.8.1765 in Neuenkirchen. Ob das Geburtsdatum von Elisabeth K�sters stimmt, kann ich nicht nachvollziehen. Es erscheint mir zumindest ungew�hnlich, da� eine Frau mit 34 Jahren einen Mann mit 22 geheiratet hat.

Leider kann ich nicht niederl�ndisch schreiben. Du kannst mir aber gern in niederl�ndisch antworten.

Gru�

Heinz