Bremen Emmigration Lsts

List Friends,

I am trying to determine what records may exist for the German ports for the period of 1830s-50s. I have read that in 1875 the Bremen passenger lists for the previous years were destroyed. I have also read that no emigration records exist prior to 1850 for the port of Hamburg. I would like to know if the emigration center in Bremerhaven have records from 1830-1850? I am assuming that my Oldenburger ancestors would have departed from one of these three ports. I would like to verify that there are no detailed records for Bremen, Hamburg or Bremerhaven from the 1830s, 40s or 50s.

I have US immigration records for some ancestors with dates (1850s) and ships names that departed from Bremen. These records only identify regions (Bayern, Pfalz Bayern), not towns or villages. I was hoping to be able to find German port records that would have a prior residence with a town or village.

I also have ancestors from Baden-Wuerttemberg (Rust-am-Rhein, Freiburg), Alsace region and I have read that many Germans from this area departed from the port of Le Havre. Would Le Havre be the best place to search for emigration records for Germans from this region?

Thank you for your help,

Ted B Wendeln
Dayton, OH
USA

Liste Freunde,

Ich versuche zu ermitteln, welche Datensätze können für die deutschen Häfen für den Zeitraum von 1830-50er Jahren existieren. Ich habe gelesen, dass im Jahr 1875 den Bremer Passagierlisten für die Vorjahre wurden zerstört. Ich habe auch gelesen, dass keine Auswanderung Aufzeichnungen vor 1850 gibt es für den Hamburger Hafen. Ich würde gerne wissen, ob die Auswanderung Zentrum in Bremerhaven Datensätze aus 1830-1850 haben? Ich gehe davon aus, dass mein Oldenburger Ahnen von einem dieser drei Häfen verlassen haben. Ich möchte sicherstellen, dass es keine ausführlichen Aufzeichnungen für Bremen, Hamburg oder Bremerhaven aus den 1830er Jahren, 40er oder 50er Jahren.

Ich habe US-Einwanderungs-Datensätze für einige Vorfahren mit Datteln (1850) und Schiffe Namen, die aus Bremen ging. Diese Aufzeichnungen nur identifizieren Regionen (Bayern, Pfalz Bayern), keine Städte oder Dörfer. Ich hatte gehofft, in der Lage sein deutscher Hafen Datensätze, die einen vorherigen Aufenthalt mit einer Stadt oder eines Dorfes hätten finden.

Ich habe auch Vorfahren aus Baden-Württembergischen (Rust-am-Rhein, Freiburg), Elsass, und ich habe gelesen, dass viele Deutsche aus diesem Bereich aus dem Hafen von Le Havre verlassen. Möchten Le Havre der beste Ort, um für die Auswanderung Rekorde für die Deutschen aus dieser Region zu suchen?

Vielen Dank für Ihre Hilfe,

Ted B Wendeln
Dayton, OH
USA